کد مطلب: 140150
پيشروي دشمن تا قلب خانواده‌ها/جولان دشمن در فضاي مجازي تهديد جدي براي نسل جوان
تاریخ انتشار : 1395/03/22 14:12:50
نمایش : 3590
متاسفانه امروز مردم بيشتر از آنکه در دنياي واقعي قرار داشته باشند در دنياي مجازي سير مي‌کنند و به جرائت مي‌توان گفت بزرگ‌ترين عرصه براي جنگ نرم و تحقق اهداف دشمن در اين جنگ همين فضاي به ظاهر زيبا و شيرين است.












 
به گزارش هفت چشمه به نقل از جهانبين نيوز؛ جنگ نرم يکي از انواع جنگ‌هايي است که در آن نيازي به سلاح فيزيکي نيست و معمولا کيلومترها دورتر از محلي که برنامه‌ريزي و تدارک ديده مي‌شود بسيار آرام و بي‌صدا اثر مي‌گذارد.

در اين جنگ درگيري تن به تن وجود ندارد و افرادي که در آن درگير هستند هيچ آسيب جسمي نمي‌بينند اما نکته‌اي که در اينجا مطرح مي‌شود اين است که اين جنگ به مراتب خطرناک‌تر و آسيب‌رسان‌تر از جنگ‌هاي سخت و نظامي است چون در جنگ‌هاي نظامي دشمن را مي‌بينيم و با آن به مبارزه مي‌پردازيم اما در جنگ نرم دشمن تله‌هاي خود را در زروقي زيبا پيچيده و در اختيار ما قرار مي‌دهد.

سربازان اين جنگ از جنس خود مخاطبان هستند و بهترين عرصه براي رسيدن به اهداف خود را فضاي مجازي مي‌دانند چون در اين فضا است که مي‌توانند حجم زيادي از اطلاعات و اخبار را در قالب هويتي جعلي در اختيار هدف خود قرار دهند.

در اين نوع جنگ قلب باورها و اعتقادات مردم هدف قرار مي‌گيرد و دشمن با تغيير باور مردم راه را براي نفوذ باز مي‌کند، در اينجا است که با زيبا جلوه دادن ضدارزش آن را به ارزش تبديل کرده راه را براي رسيدن به اهداف خود باز مي‌کند و جامعه هدف اين جنگ بيشتر جوانان هستند.

در طول ۳۶ سال که از عمر انقلاب اسلامي مي‌گذرد همواره اين انقلاب با انواع نيرنگ‌ها و توطئه‌ها مواجه بوده است و توطئه‌هاي دشمن با گذشت زمان پيشرفت داشته و از شکلي به شکل ديگر تغيير مي‌کنند اما شکل کلي توطئه همواره وجود دارد.

امروز بقدري فضاي مجازي گسترش يافته است و در زندگي مردم جاي خود را باز کرده که شايد افراد متوجه حضور خود در اين فضا نشوند و متاسفانه جاي همه مهماني‌ها، گپ‌هاي دوستانه و... را از افراد گرفته است، مردم بيشتر از آنکه در دنياي واقعي قرار داشته باشند در دنياي مجازي سير مي‌کنند و به جرائت مي‌توان گفت بزرگ‌ترين عرصه براي جنگ نرم و تحقق اهداف دشمن در اين جنگ همين فضاي به ظاهر زيبا و شيرين است.

چند نکته از ديدگاه رهبر معظم انقلاب در خصوص جنگ نرم

امروز اولويت اصلي کشور مقابله با جنگ نرم دشمن است.

در ميدان تنظيم شده از سوي دشمن بازي نکنيد، چون چه ببريد، چه ببازيد، به نفع اوست.

دراين جنگ نرم، کافي است هواداران جبهه حق بيدارباشند و بيکار ننشينند چراکه زبان حق هميشه مؤثرتر از زبان باطل است.

جنگ نرم، صحنه رويارويي دروغ‌هاي بزرگ با واقعيت‌هاي ترديدناپذيراست.

فضاي مجازي خطرناک‌تر از ماهواره‌ها براي جوانان و نوجوانان

فاطمه احمدي فعال فضاي مجازي درگفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: اهميت فضاي مجازي به دليل گستردگي و در دسترس بودن آن معنا مي‌شود چون هر نوجوان و جواني و متاسفانه اين روزها هر کودکي به راحتي مي‌تواند با نرم‌افزارهاي خيلي ابتدايي وارد اين فضا شده و محدوديتي براي ورود به اين عرصه وجود ندارد.

وي با تاکيد براينکه متاسفانه اين روزها حضور فضاي مجازي در خانه‌ها بسيار زياد شده است و اين فضا حتي از ماهواره‌ها هم آسيب‌زا و خطرناک‌تر شده ادامه داد: دليل اين خطر براي افراد اين است که دشمنان دريافته‌اند که ماهواره‌ها نمي‌توانند آنگونه که اين فضا بنيان خانواده و تفکر مسلمانان را هدف قرار داده است موثر باشند و از همين‌رو به فضاي مجازي روي آورده و شگردهاي خود را در اين فضا به کار برده و درصدد هستند نهايت استفاده را از اين فضا داشته باشند.

بنيان خانواده‌ها هدف اصلي دشمن در فضاي مجازي

احمدي عمده‌ترين فعاليت دشمن در فضاي مجازي را بر بنيان خانواده‌ها دانست و ادامه داد: آزادي فراواني که در اين فضا وجود دارد باعث شده تا سن بلوغ کاهش يافته و مشکلات اجتماعي و فرهنگي که جامعه امروز با آن مواجه است را رقم بزند.

اين فعال فضاي مجازي افزود: اهميت فضاي مجازي آن‌قدر بالا است که رهبر انقلاب در بخشي از سخنان خود مي‌فرمايند "اگر من مسئوليت رهبري جامعه را برعهده نداشتم مسئوليت فضاي مجازي را برعهده مي‌گرفتم" و در جايي ديگر مي‌فرمايند "اهميت فضاي مجازي به اندازه اهميت انقلاب اسلامي است".

احمدي خاطرنشان کرد: با توجه به فرمايشات رهبر معظم انقلاب فضاي مجازي هم مي‌توايک فرصت تلقي و هم به عنوان يک تهديد مطرح شود.

حضور والدين در فضاي مجازي براي مراقبت از فرزندان الزامي است

وي ادامه داد: اگر فعالان اين فضا بتوانند بخوبي انقلاب اسلامي و اهداف آن را ترسيم کنند مي‌توانند تاکتيکي در برابر دشمن اجرا کرده و همه دسيسه‌هاي آن‌ها را برملا کرده نگذارند به اهداف‌شان دست يابند.

اين فعال فضاي مجازي تاکيد کرد: نکته قابل اهميت اين است که برخي از خانواده‌ها با اين فضا آشنا نبوده و به همين دليل نمي‌توانند نظارتي بر فرزندان خود در اين فضا داشته باشند از همين‌رو است که لازم است والدين نيز فضاي مجازي را شناخته و نوجوانان و جوانان را با ديد باز و آگاهانه در اين فضا همراهي کنند چون حضور والدين در اين فضا براي مراقبت از فرزندان الزامي است.

آموزش خانواده‌ها راهي براي مقابله با تهديدهاي فضاي مجازي

حال که اين فضا وارد زندگي مردم شده است و با سرعتي بيش از آنچه ما متصور هستيم به راه خود ادامه مي‌دهد راهکار چيست؟

همه به اين امر واقف هستند که نمي‌توان جوانان را از حضور در فضايي به اين گستردگي منع کرد اما بايد کارشناسان فرهنگي و فعالان اين عرصه با تلاش و روشن‌گري هم براي خانواده‌ها و هم براي جوانان و نوجوانان راه را بر هرگونه سوءاستفاده ببندند.

برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي والدين و آگاه‌سازي آن‌ها در اين عرصه مي‌تواند بسيار راه‌گشا باشد.
بايد تا آنجا که مي‌توان تهديد فضاي مجازي براي کشور و جامعه جوان و نوجوان را به فرصت تبديل کرده جلوي رسيدن دشمن به اهداف خود را ببنديم و اين امر نيازمند همکاري مسئولان، خانواده‌ها و... است و تلاش جمعي را مي‌طلبد.

گزارش از مرضيه نظري‌زاده

انتهاي پيام/570ه/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg